journey audit

De juiste focus begint met een goed gesprek

Voordat we focussen, is het goed om even uit te zoomen. Elkaar leren kennen, begrijpen waar de uitdagingen liggen – gewoon een goed gesprek. In dat gesprek bepalen we samen:

  • wat zijn de huidige rode vlaggen
  • waar kunnen we het snelst succes behalen
  • Welke aanpak  zou nu haalbaal en impactvol zijn

Zo zorgen we ervoor dat de audit niet alleen inzicht geeft, maar ook direct praktisch toepasbaar is – afgestemd op wat jouw organisatie nu écht nodig heeft.

Dit is een vrijblijvende kennismaking.

Audit in 3 stappen

1. Eerst een goed gesprek

2. Dan de diepte in
3. Aanpakke
n die handel

Tijdens het kennismakingsgesprek verkennen we de scope van de audit. Vervolgens besteden we 24 uur aan een methodisch onderzoek van de Journey, met een pragmatische focus op zowel korte als lange termijn resultaten. Dit is hoe we jouw blinde vlekken in kaart brengen.

Stap 2. de diepte in

drempels verlagen

We starten met het in kaart brengen van de belangrijkste contactpunten, van elk kanaal binnen elke fase van de Journey, op basis hiervan definiëren we de belangrijkste KPI's en identificeren afwijkende prestaties.

tevredenheid Verhogen

We onderzoeken of er feedbackloops in elke fase van de Journey aanwezig zijn, en verzamelen vervolgens kwalitatieve en kwantitatieve data van de gebruikers om optimalisatie kansen te identificeren.

waarde Maximaliseren

We analyseren welke klantsegmenten de meeste waarde toevoegen en waar de belangrijkste up-, down- en cross-sell kansen liggen per segment. En als laatst onderzoeken we of kernprocessen optimaal zijn gedelegeerd, geautomatiseerd of geminimaliseerd. 

Stap 3. aanpakken die handel

Een audit is geen theoretische exercitie, maar een tool voor strategisch handelen. In deze laatste  fase presenteren we een plan van aanpak, waarbij de focus ligt op concrete acties met een groot hefboomeffect. Door slimme optimalisaties op de juiste plekken door te voeren, creëren we maximale impact in minimale tijd.


We prioriteren de belangrijkste verbeterpunten en geven een heldere roadmap: 

  1. Welke quick wins leveren direct resultaat op?
  2. Welke structurele verbeteringen verhogen de CLTV op de lange termijn?

Dit plan is direct toepasbaar. Of je de implementatie intern uitvoert, samen met ons of met een externe partij—deze audit geeft je gegarandeerd de duidelijkheid, richting en grip die nodig zijn om de juiste stappen te zetten.

Succesvolle journeys

Klaar om de focus te verleggen?